Head of Digital Marketing – niezbędne kompetencje
Do zadań head of digital należy przede wszystkim zarządzanie, planowanie i realizacja strategii marketingu cyfrowego. HDM koordynuje działania w wielu kanałach komunikacyjnych i współpracuje praktycznie ze wszystkimi działami projektowymi. Kompetencje tego relatywnie młodego zawodu są dość szerokie, przy czym dla wielu osób wciąż pozostają nie do końca jasne. W tym artykule poznamy więc, jakie są niezbędne kompetencje wymagane od osoby biorącej udział w rekrutacji na head of digital marketing.
Jaki jest zakres zadań head of digital marketing?
Do zadań osoby na tym stanowisku należy przede wszystkim inicjatywa w zakresie planowania i określania budżetu w projektach marketingu cyfrowego. Head of digital marketing dba o to, aby projekty były dostarczane zgodnie z założonymi przez klienta wytycznymi. Dlatego też do jego zadań należy współpraca z key account managerami, i project managerami i różnymi specjalistami (między innymi: performance marketing, SEO, content, social media)
Stały kontakt z tymi stanowiskami pozwala mu na sprawdzanie tego, czy wytyczne projektu są realizowane i czy rezultaty zgadzają się z oczekiwaniami odbiorcy. W jego kompetencjach leży analiza feedbacku klienta oraz innych członków zespołu projektowego i działu handlowego. Do jego zadań należy budowanie relacji z głównymi kontrahentami biznesowymi.
Wymagania stawiane przed kandydatem na head of digital marketing
Na rozmowie rekrutacyjnej kandydat na to stanowisko powinien posiadać:
- doświadczenie w projektowaniu i realizowaniu strategii marketingu cyfrowego,
- znajomość funkcjonowania na rynku różnych kanałów komunikacji promocyjnej,
- doświadczenie digital marketing managera i znajomość specyfiki pracy w branży e-commerce,
- znajomość tematyki SEM/SEO, i najlepszych praktyk projektowania doświadczeń użytkownika
- nadzorowanie i ewaluacja raportów z analityki internetowej,
- monitorowanie i obliczanie ROI oraz KPI.
Aby skutecznie rekrutować kompetentnego kandydata na head of digital marketing, najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji headhunterskiej z branży e-commerce i digital. Headhunterzy znają bowiem pełny zakres obowiązków na tym stanowisku i w krótkim czasie znajdą odpowiednią osobę na to miejsce.
Head of digital marketing: jedno stanowisko i wiele umiejętności
Osoba na tym stanowisku powinna posiadać zarówno zdolności analityczne, strategiczne, jak i umiejętności interpersonalne. Do jego zadań należy przecież nie tylko ocena skuteczności i jakości zrealizowanych strategii digital marketingowych, ale również skuteczne zarządzanie dynamicznym zespołem, a także utrzymywanie trwałych relacji z partnerami biznesowymi i kluczowymi klientami. Head of digital powinien znać się na wielu różnych aspektach prowadzenia kampanii marketingu cyfrowego.
Potęga analityki w pracy head of digital marketing
Umiejętności analityczne są kluczową częścią powodzenia projektów w marketingu cyfrowym. Zrozumienie tego, jak interpretować dane, aby stały się użytecznymi informacjami. jest bardzo ważną umiejętnością w wachlarzu skillów osoby pełniącej rolę head of digital marketing. Dzięki znajomości analityki internetowej można ocenić, które strategie marketingowe działają, a które nie są skuteczne. Umożliwia to podejmowanie decyzji wyższego szczebla, których rezultaty są przewidywalne.