Dostosowywanie umiejętności dla rynku e-commerce
Headhunting związany z rekrutacjami kandydatów do pracy w branży digital marketingu oraz e-handlu ewoluuje wraz z dynamicznym rozwojem całego sektora. Jak specjalista e-commerce może zadbać o rozwój swoich kompetencji? Dzisiaj sprawdzimy to razem. Wyróżnij się na rynku i zdobądź pracę marzeń!
Headhunting na rynku e-commerce
Aby odnieść sukces w branży internetowej, konieczne jest ciągłe dostosowywanie swoich umiejętności do aktualnych potrzeb pracodawców. Konkurencja na tym rynku jest coraz większa, ponieważ bardzo często zatrudnienie w sektorze online pozwala na elastyczny czas pracy, jest ciekawe i kreatywne, a poza tym umożliwia także opcję pracy z domu.
Śledź trendy i oferty pracy
Aby wiedzieć, jakie umiejętności są obecnie poszukiwane oraz jakie technologie zyskują na popularności, warto regularnie monitorować nowinki z branży e-commerce. Czytaj specjalistyczne portale, blogi, raporty, profile w mediach społecznościowych i bierz udział w konferencjach. Możesz także sprawdzać, jakie wymagania wymieniają bezpośrednio firmy w swoich ofertach pracy, na przykład na stronie Veritas Recruitment. To pozwoli Ci ukierunkować swój rozwój i zainteresować się właściwymi zagadnieniami.
Rozwijaj umiejętności cyfrowe
E-commerce nieodłącznie związany jest z technologią. Na pewno warto więc zainwestować swój czas i pieniądze w naukę tego typu umiejętności. Może być to marketing cyfrowy (np. Google Ads, SEO), nauka programowania (np. JavaScript, Python), obsługa platform e-commerce (np. Shopify), czy analiza danych (np. Google Analytics). Umiejętności cyfrowe są zawsze w cenie, tak więc posiadając je w swoim CV jesteś atrakcyjnym kandydatem dla wielu firm działających na rynku online.
Buduj sieć branżowych kontaktów
Networking to potężne narzędzie które pomoże Ci w rozwoju kariery. Uczestnicząc w branżowych eventach, nawiązując nowe znajomości na LinkedInie, dołączając do grup tematycznych na Facebooku czy nawiązując relacje z osobami z branży na co dzień, zyskujesz przewagę w postaci dostępu do wiedzy, nowinek, a nawet ofert pracy. Rozwijaj swoją sieć kontaktów, a z pewnością zaprocentuje to w niedalekiej przyszłości.
Umiejętności miękkie to klucz
Oprócz kompetencji cyfrowych, firmy z branży e-commerce poszukują też osób, które mają wysoko rozwinięte umiejętności miękkie. Pośród nich oczywiście kreatywność, komunikatywność, empatię, umiejętność pracy w zespole czy zdolności analityczne. Możesz rozwijać je na przykład poprzez udział w multidyscyplinarnych projektach, branżowych warsztatach czy dedykowanych treningach.
Bądź elastyczny
Branża e-commerce zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego dla pracodawców szczególnie ważna jest chęć nauki nowych rzeczy oraz elastyczność. Zgłaszając się do podejmowania nowych wyzwań czy zapisując się na kolejny kurs udowodnisz, że nie boisz się wychodzenia poza swoją strefę komfortu, a przy okazji zdobędziesz nowe doświadczenie.
Idź za głosem serca
Jeśli znajdziesz zagadnienie, które bardzo Cię zainteresuje, podążaj w tym kierunku! Rozwijanie się w czymś dla nas ciekawym jest zawsze łatwiejsze i przyjemniejsze niż nauka czegoś innego, ale z czystej powinności. Nieistotne, czy jest to programowanie czy nauka tworzenia rolek na TikToka. Warto wybrać to, co sprawia, że Twoje serce bije szybciej i nie możesz doczekać się poniedziałku. Zostanie ekspertem w swojej dziedzinie to dodatkowy plus tej sytuacji.
Podsumowanie
Podsumowując, dostosowanie swoich umiejętności do potrzeb rynku e-commerce wymaga proaktywnego podejścia i chęci uczenia się nowych rzeczy. Inwestując swój czas w rozwój kompetencji cyfrowych, umiejętności miękkich, śledzenie trendów oraz tworzenie sieci branżowych kontaktów, znacząco zwiększasz swoje szanse na sukces.
Headhunting SEM/ SEO, pracowników z branży digital i e- commerce – daj się znaleźć
Jeśli aktywnie szukasz pracy, zastanów się nad współpracą z lokalnymi agencjami headhunterskimi. Headhunting we Wrocławiu i wielu innych miastach Polski rozwija się bardzo prężnie, tak więc weź sprawy w swoje ręce i dać się znaleźć.
A może masz firmę i szukasz specjalistów e-commerce? Warto współpracować z firmami zajmującymi się headhuntingiem zawodowo, takimi jak Veritas Recruitment we Wrocławiu, aby pozyskać najlepszych kandydatów do swojej firmy.
Źródła:
[1] https://www.searchenginewatch.com/2014/06/06/5-development-tricks-self-sufficient-marketers-should-master
[2] https://eventis.pl/artykul/ecommerce-jakie-umiejetnosci-rozwijac-aby-znalezc-prace-i-odniesc-sukces-w-tej-branzy-id2
[3] https://publikujemy.com.pl/jakie-trzeba-miec-umiejetnosci-aby-pracowac-w-e-commerce/