Rekrutacja w e-commerce – kluczowe umiejętności.
W obliczu kryzysu widzimy wyraźnie jedną branże, która wyróżnia się dużymi wzrostami. Chodzi oczywiście o branże e-commerce. Jakie cechy charakteru i umiejętności musi posiadać kandydat, aby rekrutacja w e-commerce okazała się dla niego sukcesem i mógł rozpocząć pracę w tej branży? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.
Znajomość produktów z branży do której aplikujemy
Musisz znać branże, w której chcesz pracować. Dobrze, jeżeli śledzisz pisma branżowe i działania konkurencji. Jeżeli Twoja wiedza na temat branży jest na tyle duża, że jesteś w stanie prowadzić bloga na ten temat to zdecydowanie masz asa w rękawie.
Znajomość angielskiego
Angielski jest na tyle powszechnym językiem, że możemy w nim się dogadać w praktycznie każdym miejscu na świecie. W tym przypadku, będziemy w stanie obsłużyć zarówno klientów, jak i dostawców z różnych części globu. Dodatkowo wiele informacji na temat branży, w której działam i produktów które sprzedajemy można znaleźć wyłącznie po angielsku. Często są to bardzo wartościowe wiadomości, które możemy wykorzystać w codziennej pracy.
Wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne
Sprzedaż opiera się na obsłudze klientów, w przypadku branży e-commerce jest to obsługa telefoniczna lub mailowa. Wysoki poziom umiejętności komunikacyjnych gwarantuje zadowolenie klientów, co z kolei jest jednym z czynników odniesienia sukcesu przez sklep.
Sprawne posługiwanie się komputerem – najważniejsza umiejętność przy rekrutacji w e-commerce
Jest to chyba najbardziej oczywista sprawa. Jeżeli skutecznie chcemy pracować w branży e-commerce, musimy być bardzo dobrze zaprzyjaźnieni z komputerem. Powinien on służyć jak źródło informacji, nauki i rozwoju. Musimy być w stanie znaleźć i przetworzyć niezbędne nam wiadomości, tak abyśmy mieli z nich jak najwięcej korzyści.
Znajomość Allegro i systemów reklamowych Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads
Sklep internetowy to jedna z dróg sprzedaży. Drugą – bardzo popularną – jest Allegro. Nie musisz martwic się o osoby, które szukają produktu oferowanego przez sklep w którym pracujesz, ludzie sami go szukają w tym serwisie. Natomiast musisz umiejętnie zaprezentować oferowane przez siebie produkty, aby klienci zdecydowali się je kupić.
Reklamy są niezbędne, aby przyciągnąć klientów do sklepu. Bez reklam nawet najlepszy produkt się nie sprzeda. Facebook, Instagram i Google dają nam dostęp do olbrzymiej rzeczy klientów, z której możemy skorzystać. Aby tak się stało, musimy jednak znać algorytmy rządzące tym światem, na tyle dobrze, aby nie przepalać bezproduktywnie budżetów reklamowych.
Zdolności analityczne
Zdolności analityczne to umiejętności zrozumienia i rozwiązania danego problemu, na podstawie informacji, do których mamy w obecnej chwili dostęp. Składa się na nie szereg umiejętności takich jak:
– kreatywne myślenie
– podejmowanie decyzji
– przyswajanie nowych zagadnień
– rozwiązywanie problemów
– myślenie systemowe.
Samodzielność w pracy
Niezależnie od branży, samodzielność w pracy, jest często poszukiwana przez pracodawców. Wiąże się to w predyspozycja do przejmowania odpowiedzialności za podejmowanie przez siebie decyzje. Pracownik może zdobywać cenne doświadczenie, jego przełożony może pozwolić mu na podejmowanie części decyzji. Obie strony zyskują – pracownik czuje, że ma realny wpływ na firmę, a jego kierownik czuje, że ma dodatkowe wsparcie.
Rekrutacja w e-commerce. Gdzie szukać ogłoszeń?
Zacznijmy poszukiwania od popularnych stron z ogłoszeniami o pracę. Jest ich mnóstwo i wystarczy trochę wolnego czasu, żeby trafić na dziesiątki interesujących nas ogłoszeń. Rekrutacja w e-commerce wiąże się z aplikowaniem na ogłoszenia. Z naszej strony możemy oczywiście polecić naszą ofertę, którą znajdziecie tutaj – https://veritas.pl/pracuj-z-nami/?offer=53.
Dodatkowo warto poszukać na forach i grupach interesujących nas ogłoszeń. Warto również popytać znajomych, czy nie słyszeli o ciekawych możliwościach. Poczta pantoflowa jest bardzo niedoceniana przy poszukiwaniu pracy – zupełnie niesłusznie!
Skoro wiemy już czego szukać u pracownika e-commerce, pozostaje pytanie, gdzie znaleźć takiego pracownika. Najprostszym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do agencji rekrutacyjnej, która oferuje wsparcie w rekrutacji e-commerce. Agencja rekrutacyjna Veritas Recruitment z przyjemnością znajdzie dla Ciebie idealnego kandydata. Rekrutacja w e-commerce to zdecydowanie niełatwe zadanie, ale nasi specjaliści mają w tym duże doświadczenie. Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce sprawdź co napisaliśmy o tym w tym artykule – > https://veritas-recruitment.pl/blog/aktualnosci/jak-rozpoczac-dzialalnosc-w-e-commerce/.