rynek SEO 2022 - praca w SEO

Rynek SEO a wzrost zainteresowania prowadzeniem specjalistycznych rekrutacji

Pandemia Covid-19 kilkukrotnie przyspieszyła rozwój rynku usług w sektorze e-commerce oraz digital marketingu, a w konsekwencji skuteczne pozyskiwanie klientów przy pomocy Internetu stało się istotą funkcjonowania niemal każdego biznesu w sieci. Aktualnie jednym z najpopularniejszych procesów reklamowych jest SEO – czyli pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych (przede wszystkim Google, ale również Bing oraz Yahoo).

Rekrutacja SEO a pozycjonowanie – co się z tym wiąże?

Obecnie przedsiębiorcom zależy na zdobyciu jak najwyższych miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe pożądane w ich branży. Pamiętajmy jednak, że osiągnięcie faktycznych rezultatów SEO wiąże się z koniecznością zatrudnienia do swojej firmy rzetelnych osób, które kompleksowo zadbają o każdy aspekt związany z pozycjonowaniem m.in. optymalizację contentu, link-building i optymalizację techniczną, odpowiadająca za poprawne działanie i wyświetlanie się domeny.

Agencje w 2022 roku potrzebują dużego wsparcia w kwestii rekrutacji specjalistów SEO, ponieważ zatrudniają od kilku do kilkudziesięciu pracowników z tej branży. Personel dodatkowo rotuje, ponieważ popyt na specjalistów (szczególnie mid/regular) znacznie przewyższa podaż, co również zwiększa potrzeby rekrutacyjne na rynku SEO. Poniżej przedstawiamy 3 najważniejsze aspekty pozycjonowania, na jakie zwracają uwagę agencje i specjaliści w modelu in-haus. 

  1. Optymalizacja contentu

Optymalizacja contentu to działania wykonywane przez content marketerów. W tym celu pracownik dba o prawidłowe wdrożenie nagłówków (H1-H7), wysokiej jakości treści w witrynie (np. blog, opisy produktów/kategorii) oraz chwytliwe slogany CTA nakłaniające potencjalnego klienta do podjęcia działania.

  1. Link-building

Link-building wykonują doświadczeni pozycjonerzy ds. dywersyfikacji odnośników w celu zwiększenia wartości domeny w oczach robotów Google’a. Są to kosztowne działania, na które często trzeba przeznaczyć oddzielny budżet, jednak skutkują one rezultatami w postaci wysokich pozycji w SERP-ach. Aktualnie rekrutacja SEO polega na werbowaniu zarówno specjalistów od link-buildingu, webdeveloperów zajmujących się technicznym aspektem domeny, jak i content marketerów optymalizujących treść oraz pozycjonerów, którzy wszystko skoordynują i rozdzielą zadania po odpowiednich kandydatach.

  1. Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna witryny jest usługą mającą na celu usprawnienie czynników odpowiadających za odczucia internautów oraz prawidłową indeksację domeny.

Zmiany pracy na rynku SEO – jak to wygląda w praktyce?

Uzyskanie pierwszych pozycji w SERP-ach na daną frazę kluczową jest możliwe dzięki współpracy zatrudnionych specjalistów SEO, content marketerów oraz webdeveloperów. Przedsiębiorcy jednak znacznie częściej korzystają z usług zewnętrznych wyspecjalizowanych podmiotów, ponieważ jest to bardziej opłacalne i nie wymaga od właściciela tak obszernej wiedzy w tym temacie (agencja zajmuje się koordynacją kluczowych spraw i wysyła niezbędne raporty informujące o zachodzących procesach).

Zapamiętaj!

Koszty zatrudnienia specjalistów w agencjach czy też „inhaus” zwiększają się wraz z rosnącym zainteresowaniem SEO, wskutek czego rynek odczuwa niedobór doświadczonych, a zarazem rzetelnych pozycjonerów pozwalających uzyskać pierwsze pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Rekrutacja SEO jest procesem czasochłonnym, wymagającym zaangażowania i rozeznania w branżowej tematyce. Często najlepszym wyborem dla firm jest zlecenie realizacji procesów rekrutacyjnych wyspecjalizowanym agencjom headhunterskim.

Rekrutacja SEO oddelegowana zewnętrznym podmiotom pozwala właścicielowi firmy skupić się na priorytetowych sprawach. Jest także bardziej efektywna i pozwala dokładniej ocenić każdego kandydata z uwagą na jego indywidualne predyspozycje z prostego względu – agencje rekrutacyjne wiedzą dokładnie, jak obchodzić się z potencjalnymi pracownikami, aby móc rzetelnie ocenić ich wachlarz umiejętności.

Wzrost zainteresowania prowadzeniem specjalistycznych rekrutacji SEO – podsumowanie

Zmierzając do podsumowania, warto wspomnieć, iż w 2020 roku w Polsce zaczął być wyraźnie widoczny trend zapotrzebowania rynkowego na firmy z obszaru HR mające za zadanie działać tylko w branży e-commerce i digital marketingu. Powstanie naszej agencji rekturacyjnej – Veritas Recruitment jest odpowiedzią na to zapotrzebowanie.  Rekrutacje SEO są bardziej efektywne i profesjonalne, gdy rekruterzy specjalizują się w tym obszarze.

 

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie pytania zadać na rekrutacji SEO lub chcesz się do takowej przygotować, to zapraszamy do lektury: