New Business Manager. Jak pracować skutecznie w agencji interaktywnej?

New Business Manager to istotna rola w agencji interaktywnej. Odpowiada on przede wszystkim na poszerzanie bazy klientów, ich pozyskiwanie i długotrwałe utrzymywanie relacji z nimi. Z tego powodu stanowisko wymaga od kandydata wielu różnych kompetencji, przede wszystkim umiejętności przekonywania i negocjowania, a także konstruowania stabilnych, pozytywnych więzi z klientami. Jeśli więc chcesz, żeby twoja agencja reklamowa odnosiła sukcesy – zatrudnij New Business Managera! Właściwy kandydat na to stanowisko będzie wiedział, jak skutecznie realizować swoje zadania, pracując w agencji interaktywnej.

 

Spis treści

  1. Kim jest New Business Manager?
  2. Rola NBM w agencji interaktywnej
  3. Czy warto zatrudnić New Business Managera?
  4. Gdzie szukać kandydata?
  5. New Business Manager – zasady skutecznej pracy

Kim jest New Business Manager?

To specjalista, którego zadania polegają na rozwijaniu funkcjonowania firmy, co ma miejsce w oparciu o pozyskiwanie nowych klientów i utrwalanie dobrych relacji z obecnymi. New Business Manager stanowi kluczowy punkt na linii kontaktu pomiędzy agencją interaktywną, a potencjalnymi klientami. Rola NBM polega na rozpoznawaniu możliwości biznesowych, prowadzeniu rozmów i negocjacji, a także przygotowywaniu ofert handlowych i prezentacji.

Kompetencje NBM to:

  • bardzo dobre umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne,
  • znajomość rynku reklamowego i branży,
  • umiejętność budowania długoterminowych relacji z klientami,
  • analiza i ocena możliwości biznesowych
  • zdolność tworzenia przekonujących ofert i strategii.

Rola NBM w agencji interaktywnej

Można powiedzieć, że jego funkcja w agencji jest kluczowa. New Business Manager pozyskuje bowiem nowych klientów i dzięki temu umożliwia jej rozwój na rynku. Skuteczna praca na tym stanowisku polega przede wszystkim na:

  • identyfikowaniu potencjalnych klientów i analiza ich potrzeb,
  • budowanie relacji z nimi poprzez spotkania, rozmowy, prezentacje i negocjacje,
  • projektowanie ofert, planów i strategii działania,
  • monitorowanie wyników działań sprzedażowych,
  • współpraca z zespołem kreatywnym i projektowym w celu opracowania atrakcyjnych rozwiązań dla potencjalnych klientów.
  • śledzenie trendów w branży
  • analiza konkurencji.

Czy warto zatrudnić New Business Managera?

Zatrudnienie NBM w agencji interaktywnej niesie za sobą liczne korzyści. Oto niektóre z nich:

  • większe szanse na zdobycie nowych klientów,
  • lepsza kontrola nad procesem ich pozyskiwania,
  • budowanie relacji z klientami w oparciu o partnerstwo i rozumienie ich potrzeb.

Gdzie szukać kandydata?

Aby znaleźć dobrego New Business Managera do agencji interaktywnej, warto rozważyć następujące strategie i działania rekrutacyjne:

  • poszukiwanie specjalistów z doświadczeniem w branży reklamowej,
  • korzystanie z profesjonalnych platform rekrutacyjnych w celu dotarcia do szerokiego grona kandydatów
  • organizowanie eventów branżowych, które mogą przyciągać utalentowanych specjalistów New Business Management,
  • współpraca z agencjami rekrutacyjnymi specjalizującymi się w branży reklamowej, ponieważ posiadają one dostęp do baz danych z kandydatami o wysokich kwalifikacjach.

New Business Manager – zasady skutecznej pracy

  1. Wypracowanie strategii pozyskiwania klientów – Opracuj strategię i skoncentruj się na tych najbardziej obiecujących obszarach działalności firmy.
  2. Komunikacja z zespołem i interesariuszami – Utrzymuj stałą komunikację z potencjalnymi klientami i buduj trwałe relacje.
  3. Identyfikacja przeszkód biznesowych – Rozpoznawaj przeszkody, takie jak ograniczenia budżetu lub konkurencja.
  4. Opracowanie rozwiązań ich usunięcia – Pracuj nad rozwiązaniami usuwania przeszkód i przewiduj wystąpienie nowych.
  5. Budowanie marki osobistej eksperta – Zbuduj wizerunek eksperta w branży, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. Wykorzystaj content marketing.
  6. Koncentracja na kliencie i jego potrzebach – Skup się na wysokiej jakości obsłudze klienta i dostarczaj wartościowe rozwiązania.
  7. Monitorowanie wyników i optymalizacja strategii – Obserwuj rezultaty swoich działań, analizuj je regularnie i optymalizuj strategię.
  8. Równowaga między pracą a życiem – Pamiętaj o zdrowej równowadze między pracą a życiem osobistym. Dbaj o samopoczucie i odpoczynek.

Podsumowanie

New Business manager pełni istotną rolę w agencji interaktywnej, przyczyniając się do jej rozwoju i sukcesu. Umiejętności komunikacyjne, zdolności negocjacyjne i budowanie relacji są niezwykle ważne w procesie pozyskiwania nowych klientów i budowania długotrwałego partnerstwa biznesowego. NBR musi je mieć!

Dobry NBM potrafi konstruktywnie rozmawiać z klientem o jego potrzebach i niejednokrotnie uświadamiać klienta o istnieniu konkretnej potrzeby. Czasem bowiem klient nie do końca sam zdaje sobie sprawę z tego, co oczekuje. Bądź o krok przed klientem!

Praca na tym stanowisku wymaga oczywiście zaangażowania, kreatywności i wysokiej elastyczności w działaniu. NBM musi być gotowy do podejmowa wyzwań i mieć zdolność pracy zespołowej.

Właściwe zarządzanie procesem pozyskiwania klientów oraz budowanie trwałych relacji biznesowych to fundamenty skutecznej pracy na tym stanowisku. Bądź aktywny, elastyczny i zawsze zmierzaj do doskonalenia swoich umiejętności. To klucz do osiągnięcia sukcesu jako New Business Manager w agencji interaktywnej.