Rekrutacja Project Managera – co warto wiedzieć?

Znalezienie dobrego Project Managera jest nie lada wyzwaniem. Liczy się nie tylko doświadczenie i kwalifikacje, ale też wiele umiejętności miękkich i predyspozycje personalne. Na co warto zwrócić uwagę szukając odpowiedniego kandydata? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu. A w razie zapotrzebowania na pomoc ze strony agencji rekrutacyjnej specjalizującej się w rekrutacji pracowników z branży digital – zapraszamy do kontaktu z Veritas Recruitment.

Kwalifikacje wymagane do roli Project Managera

Jakie kompetencje powinien posiadać Project Manager? Jest to osoba “spinająca” projekt w budżecie, czasie i umiejętnościach swojego zespołu. Taka osoba organizuje pracowników i cały projekt, czuwa nad jego realizacją i jest odpowiedzialna za rozwiązywanie napotkanych problemów.

Powinna znać metodologie zarządzania projektami takie, jak na przykład Agile, Prince2 czy Lean. Posiadać doświadczenie zawodowe na takim samym lub podobnym stanowisku. Poza tym kandydat powinien znać narzędzia do zarządzania projektami takie jak Asana, Jira, Microsoft Project czy Trello. Analityczne myślenie i doświadczenie w branży, w której działa Twoja firma, również będą zaletami. 

Umiejętności miękkie przydatne w pracy Project Managera 

Prócz umiejętności twardych, ogromne znaczenie w tym zawodzie mają umiejętności miękkie. Motywowanie innych, zarządzanie czasem, komunikacja, szybkie rozwiązywanie problemów czy budowanie relacji zarówno w zespole, jak i z klientami. Poza tym przydatne są umiejętności takie jak negocjacje, zdolności przywódcze i zarządzanie ryzykiem

Jak zrekrutować najlepszego Project Managera

  1. Dokładnie określ swoje potrzeby i oczekiwania. W tym budżet, wymagane doświadczenie i czas przeznaczony na rekrutację.
  2. Ciekawie napisane ogłoszenie o pracę to klucz. Oprócz jasnego opisu stanowiska i benefitów – nie zapomnij też o dodaniu kilku słów na temat typu projektów, które prowadziłby potencjalny Project Manager. Obu stronom ułatwi to sprawdzenie, czy do siebie pasują.
  3. Wykorzystaj kilka kanałów rekrutacji. Poszukiwanie odpowiedniego kandydata możesz prowadzić przez agencję rekrutacyjną (najlepiej taką, która prowadzi rekrutacje stricte pracowników digitalowych), sieć swoich kontaktów zawodowych, media społecznościowe czy portal LinkedIn.
  4. W CV kandydata zwróć uwagę na doświadczenie jako PM, ale także na studia związane z Project Managementem oraz kursy. Także międzynarodowe certyfikaty dla Project Managerów, takie jak na przykład PRINCE2 czy PMP, będą dużym plusem.
  5. W trakcie rozmowy o pracę zadawaj kandydatowi pytania z zakresu jego przyszłej roli. Sprawdź jak myśli i jak rozwiązałby potencjalne problemy z zespołem bądź projektem. Poza tym postaraj się wyczuć, co wie o branży w której działa Twoja firma i jak radzi sobie ze stresem.
  6. Poproś o referencje, w tym na przykład te opisujące projekty prowadzone przez kandydata w przeszłości.
  7. Zaproś najlepszą osobę na spotkanie z zespołem. Pozwoli to na sprawdzenie, czy takiego pracownika szukasz i czy dogaduje się on z resztą teamu.

Podsumowanie

Stosując powyższe wskazówki nie tylko zwiększysz szanse na znalezienie właściwej osoby, ale także pozwolisz jej na ocenę firmy i sprawdzenie, czy by do niej pasowała. Pamiętaj, że rekrutacja to proces do które warto dobrze się przygotować. A Project Manager to istotna rola w każdej firmie. W końcu to on odpowiada za skuteczne przeprowadzenie projektu i osiągnięcie założonych celów, tak więc warto poświęcić więcej czasu na jego skuteczne poszukiwania. 

W razie wątpliwości zawsze możesz liczyć na profesjonalną agencję rekrutacyjną specjalizującą się na przykład w rekrutacji pracowników branży digital, w tym właśnie Project Managerów.   

 

Źródła:

[1] https://www.forbes.com/advisor/business/what-is-project-management/

[2] https://proseedmag.pl/know-how/jak-zrekrutowac-wlasciwego-project-managera