Rozmowa kwalifikacyjna na stanowisko specjalisty e-commerce – o co pytać?
Rozmowa rekrutacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy przez potencjalnych kandydatów. Aby pozyskać jak najbardziej dopasowanego pracownika, który spełni nasze oczekiwania i będzie prawidłowo wywiązywał się ze swoich obowiązków, należy przygotować podstawowe pytania rekrutacyjne na stanowisko aplikanta e-commerce. Zatem, o co pytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej ze specjalistą e-commerce? Podpowiadamy!
O co pytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej na stanowisko specjalisty e-commerce? – 13 najważniejszych pytań w 2022 roku!
Profesjonalne przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej z potencjalnymi kandydatami to podstawa, jeśli chodzi o rekrutację na stanowisko e-commerce specialist. Pozwoli to dopasować profil osoby ubiegającej się o pracę do specyfiki działalności Twojej firmy, a w konsekwencji znaleźć profesjonalistę, który będzie odnosił sukcesy razem z Wami. Zatem o co pytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej na stanowisko e-commerce specialist? Przedstawiamy 13 najważniejszych pytań w 2022 roku!
1. Jaką opracowabyś strategię na prowadzenie witryny naszego przedsiębiorstwa?
Specjalista od e-commerce pracuje głównie w sieci, a co za tym idzie – powinien mieć jasną wizję odnośnie działania Twojego przedsiębiorstwa online. W tym punkcie warto zadać kilka dodatkowych pytań odnośnie mediów społecznościowych i pozycjonowania organicznego, aby dowiedzieć się, na jakim poziomie zaawansowania jest dany kandydat.
2. Jakie statystyki sprzedażowe według Ciebie są najważniejsze w 2022 roku w odniesieniu do naszej firmy?
E-commerce specialist powinien dobrze analizować dane. Warto także, aby dokonywał odpowiedniej selekcji informacji i wybierał te, które skutkują największymi korzyściami.
3. Jakie masz pomysły na zwiększenie ruchu w naszej witrynie?
Klasyczne pytanie o znajomość zagadnień marketingowych tj. SEO i SEM. Jako agencja rekrutacyjna zapytalibyśmy dodatkowo kandydata o temat pozycjonowania organicznego (np. sposoby link-buildingu) i ustawiania kampanii Google oraz Facebook ADS.
4. Czym różni się e-commerce od m-commerce?
Odpowiedź na to pytanie zdradzi, jak bardzo potencjalny pracownik interesuje się zagadnieniami związanymi z e-commerce (m-commerce wchodzi w skład e-commerce).
5. Jak wygląda prawidłowo skonstruowany lejek sprzedażowy?
Prawidłowo skonstruowany lejek sprzedażowy gwarantuje szybszą i bardziej skuteczną pracę. Kandydat e-commerce musi potrafić odpowiedzieć na takie pytanie – dzięki temu zweryfikujemy jego branżową wiedzę.
6. Jakie zmiany w branży e-commerce mogą nadejść w przyszłości?
E-commerce specialist powinien umieć wyciągać wnioski, a można to łatwo zweryfikować, pytając o zmiany na tutejszym rynku w przyszłości (kandydat, który potrafi przewidzieć nowinki technologiczne, zazwyczaj dobrze wyciąga wnioski z priorytetowych spraw).
7. Jakie znaczenie ma SEO oraz SEM w odniesieniu do e-commerce?
Pytanie utwierdzające nas w przekonaniu, że potencjalny pracownik nie tylko zna się na SEO i SEM, ale również wie, jak bardzo przydatne okazują się te aspekty w e-commerce.
8. Jak przekonasz niezdecydowanego klienta?
Rozbudowana odpowiedź na to pytanie przedstawi umiejętności perswazji danego kandydata.
9. Skąd możemy pozyskiwać klientów, aby zarobić jak najwięcej pieniędzy?
Specjalistyczne zagadnienie pozwalające zweryfikować, jak dany pracownik myśli pod kątem sprzedażowym.
10. Jak oceniasz działalność naszego przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych?
Must-have każdej rozmowy rekrutacyjnej. W tym punkcie warto zapytać o konkretne przykłady, pozwolić kandydatowi krótko opowiedzieć o jego doświadczeniu w Social Mediach itd.
11. Preferujesz pracę zdalną czy stacjonarną?
Preferencje odnośnie miejsca pracy są bardzo ważne. Powinniśmy zaoferować kandydatowi kilka rozwiązań i nie ograniczać się wyłącznie do współpracy stacjonarnej.
12. Czy interesujesz się nowymi technologiami?
Zainteresowanie nowymi technologiami pozwala wyprzedzić konkurencję i dodatkowo się rozwinąć. Jeśli e-commerce specialist nie pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami, może być nietrafionym pracownikiem.
13. Czy masz doświadczenie w marketingu?
Doświadczenie w marketingu jest dużym atutem – znacząco usprawni to pracę specjalisty e-commerce nad zaawansowanymi projektami.
Rozmowa kwalifikacyjna na stanowisko e-commerce specialist – o co pytać? Podsumowanie
W dzisiejszym artykule przedstawiliśmy 13 najważniejszych pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej na stanowisko e-commerce specialist. Jako doświadczona agencja headhunterska uważamy, że jest to bardzo wymagająca branża, w której brak przygotowania może skutkować zwerbowaniem nieodpowiedniego kandydata obniżającego zyski oraz renomę Twojego przedsiębiorstwa.