Zawody w branży digital – kogo możemy zrekrutować?

Branża digital rozwija się w błyskawicznym tempie, stwarzając przy okazji wiele nowych możliwości zarówno dla firm, jak i pracowników. Ciągły wzrost znaczenia technologii cyfrowych w naszym codziennym życiu przekłada się na rosnący popyt na wykwalifikowaną kadrę posiadającą różne umiejętności.

Branża online obejmuje szeroki wachlarz specjalizacji, a wszystkich jej pracowników łączy pasja do technologii cyfrowych i umiejętność ich wykorzystania do osiągania celów biznesowych firmy. Jakich więc osób z branży możemy szukać na własną rękę lub z pomocą agencji rekrutacyjnej

Kim są specjaliści digital i jakie role pełnią?

Ogólnie mówiąc, specjalista z branży digital to osoba, która posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do stworzenia, rozwijania i zarządzania cyfrową obecnością firmy w Internecie. Poniżej przedstawiamy kilkanaście najpopularniejszych zawodów, które mogą wykonywać takie właśnie osoby, wraz z krótkim opisem ich obowiązków. 

  1. Specjalista SEO:

  • Jego głównym zadaniem jest pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach (np. Google, Bing) poprzez analizę słów kluczowych, budowanie linków zewnętrznych i optymalizację treści. 
  1. Content marketing manager:

  • Taka osoba tworzy i dystrybuuje wartościowe treści, które mają za zadanie angażować odbiorców i budować pozytywny wizerunek marki.
  1. Social media manager:

  • Zajmuje się prowadzeniem profili firmowych w mediach społecznościowych. Tworzy angażujące i ciekawe treści, odpowiada na komentarze i jest odpowiedzialna za stworzenie całej społeczność wokół marki.
  1. UX/UI designer:

  • Projektant UX/UI projektuje interfejsy użytkownika stron internetowych i aplikacji. Dba przy tym o ich intuicyjność i estetykę. Poruszanie się po stronie lub aplikacji powinno być dla użytkownika jak najłatwiejsze.
  1. Web developer:

  • Tworzy strony internetowe i aplikacje webowe. Do ich napisania wykorzystuje języki programowania takie, jak HTML, JavaScript czy CSS.
  1. Data analyst:

  • Taka osoba zbiera, analizuje i interpretuje dane. A następnie wyciąga wnioski biznesowe i wspiera podejmowanie trafnych decyzji, które mogą być kluczowe dla rozwoju firmy.
  1. SEM/PPC specialist:

  • Specjalista SEM zarządza płatnymi kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach (np. Google Ads) oraz mediach społecznościowych (np. Facebook Ads).
  1. E-commerce manager:

  • Dba o rozwój sklepu internetowego, optymalizację całego procesu zakupowego oraz jest odpowiedzialny za wdrażanie strategii sprzedaży online. 
  1. Growth hacker:

  • Wykorzystuje różne techniki marketingowe i technologiczne. Jego głównym zadaniem jest napędzanie sprzedaży, zwiększenie zasięgu marki i generowanie nowych leadów. Growth hacker na różne sposoby stymuluje wzrost firmy. 
  1. Content writer:

  • Tworzy wartościowe, ciekawe i angażujące treści, takie jak na przykład artykuły, posty na social media, wpisy na bloga, opisy produktów czy firmowy landing page.
  1. Copywriter:

  • Najczęściej pisze teksty marketingowe i reklamowe, które mają skłonić klienta do podjęcia pożądanego działania, takiego jak np. zapisanie się na newsletter czy kupienie produktu. 
  1. Video producer:

  • Producent video, czyli osoba, która tworzy różnego rodzaju filmy promocyjne i materiały video, na przykład do mediów społecznościowych. Świat reels’ów i rolek nie jest mu obcy. 
  1. Graphic designer:

  • Taka osoba tworzy grafiki na social media, stronę internetową, do aplikacji czy na materiały drukowane. Charakteryzuje się wysokim poczuciem estetyki.
  1. Digital project manager:

  • Zarządza projektami digitalowymi. Dba o ich terminowość, określony budżet oraz zgodność z wcześniej ustalonymi założeniami. Scala zespół ze sobą przy pracy nad wspólnym celem. 

Powyższa lista nie wyczerpuje oczywiście wszystkich możliwości rozwoju w branży digital. Nowe zawody i specjalizacje powstają dynamicznie przez cały czas, a rynek pracy wciąż poszukuje utalentowanych osób, które kształtują naszą cyfrową rzeczywistość.

Jak sprawnie zrekrutować pracownika z branży digital? 

Agencja rekrutacyjna specjalizująca się w pozyskiwaniu talentów dla branży online to idealne rozwiązanie dla firm poszukujących sprawdzonych pracowników. Doświadczony zespół ekspertów pomaga w stworzeniu ogłoszenia o pracę odpowiadającego specyfice danego stanowiska, przeprowadza wieloetapowy  proces rekrutacji i wykorzystuje różnorodne metody oceny kandydata.

Przykładowo, szukasz specjalisty SEM/SEO we Wrocławiu? Agencja headhunterska zlokalizowana w tym mieście pomoże znaleźć kandydata o odpowiednich umiejętnościach, ale także udokumentowanym doświadczeniu. Dzięki szerokiej sieci kontaktów i znajomości lokalnego rynku pracy, agencja headhunterska we Wrocławiu, lub innym polskim mieście, sprawnie zrekrutuje odpowiedniego pracownika. Warto dodać, że taka rekrutacja SEM/SEO wymaga szczególnej uwagi, wiedzy i odpowiedniego podejścia. Dlatego dobrze jest skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów i mieć pewność, że firma zatrudni najlepszego kandydata. 

 

Źródła:

[1] https://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/969354,nowe-zawody-w-internetowej-gospodarce.html