zarobkiinzynieria

A może tak Design Thinking w rekrutacji ?

A może tak wykorzystać DESIGN THINKING w rekrutacji?
Zastanawialiśmy się ostatnio z naszym zespołem Veritas Recruitment, jakie moglibyśmy zaproponować nowe rozwiązania dla firm i potencjalnych kandydatów podczas wspierania procesu rekrutacji.

Obok naszych standardowych i efektywnych metod pozyskiwania kandydatów oraz przeprowadzania procesów rekrutacyjnych, cieszymy się z możliwości wprowadzenia i korzystania z innowacyjnych metod wykorzystywanych w procesie rekrutacji, takich właśnie jak Design Thinking ! Tak, otwórzmy okno innowacjom i wpuśćmy dużego świeżego powietrza do pomieszczeń biurowych oraz relacji międzyludzkich.

Czas na Design Thinking !

 Design Thinking pomaga nam w stworzeniu innowacyjnego sposobu rekrutacji pracowników. Wszystkie elementy procesu, od ponad 30 lat stosują największe firmy świata w tworzeniu najlepszych innowacyjnych rozwiązań. Jednym z twórców metody Design Thinking jest David Kelley, profesor Stanford i współzałożyciel firmy projektowej IDEO, która rozwija produktywność i usługi takich firm jak Ikea czy Apple.

A jak wyglądała sama rekrutacja z perspektywy kandydata i pracodawcy?

Naszym mottem przewodnim jest „Mniej stresu podczas rozmowy kwalifikacyjnej, więcej efektywności i satysfakcji w późniejszym zatrudnieniu”. Tchnijmy nowe życie do modelu rekrutacji i stwórzmy przestrzeń dla zbudowania satysfakcjonującej i długoterminowej relacji pomiędzy pracodawcą i pracownikiem.

Efekty rekrutacji metodą Design Thinking?

• dogłębne poznanie kandydatów i pracodawcy, co ułatwia wzajemne dopasowanie na linii pracownik – pracodawca;
• zmodyfikowanie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem, która kiedyś generowała tylko stres i blokowała wyrażenie swoich potrzeb , w swobodne spotkanie dwojga ludzi, podczas których dominuje otwartość;
• zmodyfikowanie rozmowy z pracodawcą; tak, chcemy o Państwu dowiedzieć się jak najwięcej, żeby móc spełnić Państwa oczekiwania w wyborze odpowiedniego kandydata.
Jak to działa?
• najpierw tworzymy personę, przeprowadzając pogłębiony wywiad z pracodawcą, pozwalający stworzyć profil odpowiedniego, upragnionego kandydata;
• następnie tworzymy niestandardowe ogłoszenia o pracę, wynikające z rzeczywistych potrzeb pracodawcy;
• nie czekamy, sami wychodzimy z inicjatywą – aktywnie poszukujemy kandydatów – z pomocą przychodzą nam serwisy branżowe i społecznościowe;
• wybieramy odpowiedniego kandydata w oparciu o kryteria wynikające z potrzeby potencjalnego pracodawcy; bazujemy na szczerości i otwartości podczas rozmów z Pracodawcą;
• przeprowadzamy rozmowę kwalifikacyjną bazując na swobodnym podejściu do rozmowy z kandydatem; symulacji typowych sytuacji, polegających na rozwiązaniu problemów dnia codziennego u potencjalnego pracodawcy, mających na celu przybliżenie struktur środowiska pracy;
• feedback po rozmowie z kandydatem.
Drogi Kandydacie i Pracodawco – pozwólcie nam na jeszcze lepsze poznanie Waszych potrzeb.
Czekamy na Wasze uwagi i pytania.