Jak się przygotować na rekrutację e-commerce?
Rekrutacja do nowej pracy nie jest łatwym zadaniem. Niezależnie od branży kluczowe zawsze okazuje się odpowiednie przygotowanie. To ono staje się dla nas szansą na rozwój i nowe wyzwania zawodowe. Podobnie jest w e-commerce. Merytoryczna weryfikacja kandydata to etap niezbędny w procesie rekrutacji. Pozyskiwanie specjalistów w tej branży wymaga precyzyjnego sprawdzenia ich doświadczenia i wiedzy. W jaki sposób przygotować się na rozmowę z agencją rekrutacyjną? Dowiedz się, jak wyeksponować swoje umiejętności w branży e-commerce.
Poszukiwania pracownika e-commerce
E-commerce to aktualnie jedna z najszybciej rozwijających się branż. Tendencja na częste korzystanie ze sklepów internetowych stale wzrasta. Przeniesienie dużej części procesów sprzedażowych na platformy online sprawia, że rośnie też zapotrzebowanie na specjalistów w tej branży. W wielu firmach wzrasta popyt na ekspertów, którzy znają tajniki procesu sprzedażowego od podstaw. Utrzymanie kanału sprzedaży, będącego często jednym z największych źródeł przychodów firmy, wymaga również trafnej analizy zachowań konsumentów. Kandydat ubiegający się o pracę w e-commerce musi więc posiadać zestaw cech, które pozwolą na rozwój biznesu pracodawcy i skuteczne dotarcie do klienta.
Poszukiwaniem talentów w branży e-commerce najczęściej zajmują się agencje rekrutacyjne. Znalezienie dobrego specjalisty wymaga dużej wnikliwości i branżowych kompetencji. Agencja rekrutacyjna zajmuje się wielowymiarowym badaniem potencjału i doświadczenia kandydatów.
Etapy rekrutacji do nowej firmy
Udało się! Twoje CV pomyślnie przeszło pierwszy etap rekrutacji i wielkimi krokami nadchodzi moment, w którym firma będzie chciała poznać Cię bliżej. Prawdopodobnie przed Tobą wykonanie zadania praktycznego, a następnie szczegółowa rozmowa z agencją. Przygotuj się na pytania związane ze znajomością firmy i stanowiska, na jakie aplikujesz. Rekruter będzie chciał poznać bliżej również Twoją osobowość i sprawdzić, czy wpisujesz się w oczekiwania pracodawcy. Mimo, że e-commerce może wydawać się stosunkową młodą dziedziną, to jej dynamiczny rozwój powoduje szybkie zmiany trendów. Pamiętaj, by przed rozmową odświeżyć wiedzę branżową i aktualne trendy.
E-commerce Manager
Aplikując na stanowisko e-commerce managera otrzymasz pytania, które zweryfikują Twoje zdolności kierowania zespołem. W jaki sposób motywujesz swój zespół? Jakich narzędzi używasz do zarządzania projektami? W jaki sposób organizujesz komunikację zespołu? Za jakiego rzędu budżety byłeś/byłaś odpowiedzialna do tej pory? To wszystko bardzo ważne pytania, które pomogą sprawdzić kompetencje zarządcze managera. Ważne jest przede wszystkim Twoje doświadczenie i praktyka. Opowiedz o Twoim systemie zarządzania, rozwoju zawodowym, inspiracjach, czy najlepszych projektach.
Specjalista e-commerce
Rekrutacja specjalisty e-commerce będzie zmierzała w innym kierunku. Idealny kandydat powinien wykazać się doskonałą znajomością branży i wielozadaniowością. Na rozmowie warto zaprezentować cechy i umiejętności takie jak: dobra analiza strategii marketingowej firmy, czy chęć rozwoju branżowego. Kluczowa może okazać się znajomość narzędzi SEO, które są niezbędne do optymalizacji stron.
Jak zrobić dobre wrażenie w rozmowie z agencją rekrutacyjną?
Niezależnie od stanowiska rozmowa rozpoczyna się w podobny sposób. Rekruter zacznie od pytań odnośnie informacji zawartych w Twoim CV. Może poprosić również o rozwinięcie kwestii Twojego doświadczenia w branży i dotychczasowego zakresu obowiązków. W jaki sposób możesz zaplusować w dalszej rozmowie z rekruterem?
- Przedstaw swoje największe dotychczasowe osiągnięcia zawodowe. Przeanalizuj swoją karierę zawodową i opowiedz o tym, co uważasz za swój największy sukces. Zwróć szczególną uwagę to podkreślenie w jaki sposób udało Ci się go osiągnąć. Dzięki temu możesz pokazać, że jesteś osobą, która umie zaplanować drogę do celu i konsekwentnie go realizować.
- Wykaż się znajomością branży i konkurencji. Dokładnie przeanalizuj ogłoszenie o pracę i stronę firmy. Dobrze jest również zapoznać się z największą konkurencją przyszłego pracodawcy. Pokażesz tym swoje zaangażowanie i odpowiedzialność. Rekruter dużo przychylniej spojrzy na osobę, która interesuje się daną branżą i zna jej specyfikę.
- Opowiedz o Twoich talentach, które przydają się w branży e-commerce. Jesteś mistrzem reklam? Potrafisz efektywnie zarządzać budżetami? A może posiadasz niezastąpione zdolności analityczne, które pozwalają Ci na bezbłędne poznanie tajników logiki konsumentów? Na rozmowie z rekruterem warto podkreślić wszystkie Twoje zdolności, które pomogą w skutecznym zarządzaniu sklepem internetowym, czy platformą klienta. Opowiedz o talentach, które czynią Cię osobą odpowiednią na stanowisko w branży e-commerce. Umiejętności analityczne, wysoka kreatywność, zdolności komunikacyjne to zestaw cech o którym zdecydowanie warto wspomnieć rekruterowi. Najlepiej mówić o nich w kontekście konkretnych przykładów z Twojej kariery.
- Pamiętaj o znajomości narzędzi technicznych. Dokładnie zapoznaj się z ogłoszeniem rekrutacyjnym i sprawdź, jakie programy/platformy będą Ci potrzebne w codziennej pracy. Nie znasz jakiegoś narzędzia? Nic straconego! Zapoznaj się z podstawowymi zagadnieniami na jego temat i wykaż chęć nauki. Jednocześnie pamiętaj: na stanowisku specjalisty e-commerce niezbędna będzie wiedza z zakresu handlu elektronicznego oraz znajomość podstawowych platform sprzedażowych i systemów reklamowych.
- Nie bój się pytań! To bardzo uniwersalna rada. Jednak pamiętaj, że rozmowa kwalifikacyjna jest również dla Ciebie. Zadawanie pytań przez kandydatów nie tylko pozwala im lepiej poznać firmę. Świadczy również o ich zaangażowaniu i chęci poznania potencjalnego pracodawcy.
Powodzenia!
Zespół Veritas Recruitment