Jak zdobyć pierwszą pracę po studiach w branży e-commerce i digital marketingu?

Stało się. Po ukończeniu studiów, bądź na ostatnim roku, zaczynasz poszukiwanie swojej pierwszej pracy na cały etat. Najlepiej związanej z e-commerce bądź digital marketingiem. Rozpoczęcie kariery zawodowej po ukończeniu studiów może być ekscytujące, ale także stresujące. To wejście do nowego środowiska, a przy tym do jednej z najdynamiczniej rozwijających się branż na rynku. 

 

E-commerce i digital marketing: pierwsza praca i porady od firmy rekrutacyjnej

Jak zainteresować rekrutera i zaprezentować się od jak najlepszej strony? Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów, które ułatwią Ci zdobycie pierwszej pracy w branży online. Pierwsze kroki warto podjąć już wcześniej, na przykład jeszcze w trakcie studiów.

Zbuduj solidne portfolio

Nawet przykładowe projekty czy grafiki wykonane na studiach lub w domowym zaciszu mogą zostać użyte do Twojego pierwszego portfolio. Zajmujesz się Photoshopem, piszesz aplikacje, a może tworzysz teksty sprzedażowe? Wszystko to możesz pokazać w portfolio, które będzie dowodem Twojej pasji i zainteresowania danym tematem. Możesz też prowadzić bloga, podcast, założyć stronę internetową czy swój kanał w social mediach

Rozwój – kursy i certyfikaty

Dobrym uzupełnieniem wiedzy ze studiów są kursy, szkolenia i certyfikaty. Wyróżnij się spośród innych kandydatów dodatkowym zaangażowaniem i wiedzą. Kurs z Google Analytics czy HubSpot Inbound Marketing Certification poszerzy Twoje horyzonty, a może przy okazji odkryjesz swoją niszę. Warto też śledzić branżowe portale i trendy – ta wiedza może przydać się w trakcie samej rozmowy o pracę lub w trakcie rozwiązywania case study. 

Staż – bezcenne doświadczenie, zwłaszcza przy rekrutacji specjalisty e-commerce

Pierwszy staż zazwyczaj nie jest tym wymarzonym, ale pomyśl o tym czasie jak o inwestycji w siebie. Uczysz się nowych rzeczy, zdobywasz pierwsze kontakty i masz okazję przyglądać się pracy najlepszych. Wiedza nabyta w trakcie stażu pozwoli Ci zdobyć pierwszą pracę. Możliwe też, że otrzymasz propozycję zatrudnienia bezpośrednio od firmy, w której ukończyłeś staż. Dlatego warto być otwartym na naukę i dawać z siebie wszystko. Dodatkowo praktyki zawodowe w kilku firmach lub w różnych działach pozwolą Ci lepiej zrozumieć branżę i zdecydować, w którym miejscu chciałbyś zostać na stałe.

headhunting veritas recrutiment

Umiejętności miękkie specjalisty e-commerce lub ds. digital mrketingu

Sukces w tak nowoczesnej branży, jaką jest e- commerce, to nie tylko wiedza techniczna. Składają się na niego także umiejętności miękkie takie jak komunikatywność, przywództwo czy kreatywność. Możesz zacząć rozwijać je już na uczelni poprzez pracę w grupie, publiczne prezentacje czy bycie liderem organizacji studenckiej. 

Networking czyli budowanie sieci kontaktów

Także networking może okazać się kluczowy do znalezienia pierwszej pracy. Nawiązuj kontakty za pośrednictwem portali społecznościowych, eventów branżowych czy nawet wśród znajomych. Może okazać się, że do pracy w swojej firmie poleci Cię na przykład koleżanka z koła naukowego. Zacznij tworzyć swoją markę osobistą i inwestuj w sieć kontaktów już na uczelni. 

Kontakt z agencją rekrutacyjną 

Zgłoś się do kilku agencji rekrutacyjnych. Oczywiście, możesz aplikować na ogłoszenia znajdujące się na najpopularniejszych stronach z ofertami pracy, ale dodatkowym działaniem które warto podjąć, jest nawiązanie kontaktu właśnie z firmą rekrutacyjną. Pozostawienie w niej swojego CV daje też szansę na to, że nawet jeśli nie dostaniesz pracy teraz – ktoś nadal będzie miał Twój życiorys w swojej bazie i wróci do Ciebie na przykład za kilka tygodni. 

 

Podsumowanie

Rozpoczęcie kariery w świecie digital marketingu i e-commerce to ekscytujący moment. Warto się do niego dobrze przygotować, a my jesteśmy przekonani, że z naszymi wskazówkami zwiększysz swoje szanse na zdobycie pierwszej pracy. Pamiętaj, że liczy się także cierpliwość i że na jedno miejsce może być wielu chętnych. Nie zrażaj się więc odmowami – to naturalny etap szukania pracy. Przy odrobinie konsekwencji przekonasz się o tym, że zdobycie pierwszej oferty to tylko kwestia czasu. 

Szukasz eksperta z branży digital marketingu? A może chcesz rozpocząć rekrutację specjalisty e- commerce? Skontaktuj się z nami. Współpraca z agencją rekrutacyjną znacznie ułatwi i przyspieszy ten proces, a Ty będziesz miał czas na rozwój swojego biznesu.

 

Źródła:

[1] https://sprawnymarketing.pl/blog/jak-znalezc-prace-w-marketingu/

[2] https://brief.pl/jak_zdobyc_prace_w_marketingu_lub_reklamie/

[3] https://eventis.pl/artykul/ecommerce-jakie-umiejetnosci-rozwijac-aby-znalezc-prace-i-odniesc-sukces-w-tej-branzy-id2

[4] https://studia.pl/zawod-specjalista-ds-e-commerce/

[5] https://www.uwe.edu.pl/pl/blog/jak-znalezc-prace-po-studiach