Marketing automation, czyli jak rozwijać firmę dzięki automatyzacji działań marketingowych

Automatyzacja marketingu (marketing automation) to prowadzenie powtarzalnych procesów marketingowych przy pomocy specjalnego oprogramowania i narzędzi. Krótko mówiąc – jest to automatyzacja działań, które wykonywaliśmy wcześniej ręcznie. Jej celem jest usprawnienie procesów zwiększających efektywność naszej kampanii oraz wzrost sprzedaży. Ten typ marketingu staje się coraz bardziej popularny z racji tego, że automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji o klientach pozwala na podjęcie wielu różnych działań, które wykazują się wysoką skutecznością. 

Jak działa marketing automation

Dzięki zebranym informacjom o zainteresowaniach klientów, ich cechach demograficznych oraz aktywności na stronie internetowej, narzędzia marketingowe identyfikują potencjalnych nabywców. Następnie dostarczają im dostosowane do nich komunikaty marketingowe. Na podstawie zbioru danych kontaktowych, program automatycznie generuje dedykowane oferty (spersonalizowany e- mail, komunikat na stronie, okienko pop-up). Ponadto przesyła je wybranej grupie odbiorców. Ponadto narzędzia do automatyzacji marketingu często współpracują z innymi systemami, takimi jak systemy CRM (Customer Relationship Management) czy narzędzia do email marketingu.

Podstawowe działania z zakresu automatyzacji marketingu agencja rekrutacyjna rekrutacja pracowników digital rekrutacja pracowników e-commerce

Automatyzacje mogą być proste, jak i bardzo zaawansowane. Wszystko zależne jest m.in. od potrzeb biznesowych naszej firmy oraz budżetu na działania marketingowe. Przykładowe działania to: segmentacja kontaktów i automatyczne wysłanie wiadomości e- mail, automatyczna realizacja scenariuszy komunikacji, dynamiczne wiadomości, automatyczny dobór kanałów komunikacji, komunikacja posprzedażowa czy przypomnienia o porzuconym koszyku. 

Rekrutacja odpowiedniego pracownika digital marketingu to klucz

Dzięki marketing automation możemy obserwować zachowania konsumentów na naszej stronie i analizować je. Mówiąc o analizie chodzi nam o monitorowanie reakcji odbiorców wiadomości e-mail (np. współczynnik otwarć, kliknięć). Ponadto ważne jest również tworzenie list mailingowych czy budowanie automatycznie ofert w oparciu o wcześniej pozyskane dane. Działania te ułatwiają sprzedaż oraz budowanie świadomości marki, a co najlepsze, są oczywiście w pełni automatyczne. Odpowiednia rekrutacja pracowników digital jest więc bardzo istotna z racji tego, że wybór dobrego specjalisty od automatyzacji marketingu może wpłynąć na powodzenie późniejszych działań marketingowych całej firmy. Postaw więc na sprawdzoną agencję rekrutacyjną specjalizującą się w rekrutacji pracowników e-commerce i znajdź doświadczonego eksperta, któremu możesz zaufać.

 

Podsumowanie

Automatyzacja marketingu usprawni działania w każdej organizacji. Pozwala na ograniczenie powtarzalnych czynności, zbiera za nas dane, a nawet przeprowadza pełne ścieżki procesów sprzedażowych. Efektem dobrze ustawionej automatyzacji marketingowej jest mniejsza liczba porzuconych koszyków, większy współczynnik klikalności mailowych newsletterów, zbudowanie stałego kontaktu z klientem (cykliczne wiadomości e- mail), zwiększenie sprzedaży (na przykład dzięki spersonalizowanym kodom rabatowym) oraz większa liczba klientów powracających na stronę. Zdecydowanie warto zainteresować się tym tematem już dzisiaj!

Znajdź eksperta ds. automatyzacji marketingu

Szukasz specjalisty ds. marketing automation? Chcesz przeprowadzić rekrutację pracowników e- commerce ale nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami. Nasza agencja rekrutacyjna zajmie się całym procesem od A do Z. 

 

Źródła:

[1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyzacja_marketingu

[2] https://marketingprzykawie.pl/artykuly/jak-ai-zmienia-zasady-gry-w-automatyzacji-marketingu/

[3] https://sprawnymarketing.pl/blog/dzialanie-marketing-automation/

[4] https://sprawnymarketing.pl/blog/marketing-automation-online/