Profil specjalisty z branży digital na portalu LinkedIn – daj się zauważyć!

Szukasz pracy w branży digital? Chcesz zmienić stanowisko i zacząć karierę jako specjalista e- commerce? To szansa na zdobycie awansu zawodowego, a często także i podwyżki. Tylko jak znaleźć odpowiednią ofertę pracy? Oprócz przeglądania standardowych portali z ogłoszeniami warto zbudować swój profil specjalisty także na portalu LinkedIn. A my dzisiaj podpowiemy Ci, jak to zrobić.

 

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn to portal społecznościowy specjalizujący się w kontaktach zawodowo- biznesowych. Nawiążesz na nim kontakty ze znajomymi z aktualnej i poprzedniej pracy, poinformujesz o zmianie firmy albo…. zostaniesz znaleziony przez headhuntera. I otrzymasz zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną od osoby, która szuka kandydata z właśnie z Twoim doświadczeniem. Brzmi dobrze? Często rekrutacja pracowników e- commerce, na przykład rekrutacja specjalisty SEM, odbywa się właśnie w taki sposób. Zastanówmy się więc jak zbudować Twój profil na LinkedIn tak, aby zainteresował on rekrutera i otworzył Ci drzwi do nowych możliwości. 

Jak zbudować efektywny profil na LinkedIn

Dobrze zbudowany profil powinien skutecznie prezentować Twoje umiejętności, doświadczenie zawodowe i najważniejsze osiągnięcia tak, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych pracodawców. Poniżej opisujemy kilka kroków które sprawią, że to właśnie Twoja strona zainteresuje rekrutera szukającego pracowników przez LinkedIn

Dokładnie opisz swoją ścieżkę zawodową

Twój zawodowy profil powinien być bardzo dobrze opisany. Wypełnij więc wszystkie pola i zawrzyj w nich istotne informacje. Sama nazwa stanowiska oraz daty nie wystarczą, żeby atrakcyjnie opisać Twoją ścieżkę zawodową. Dużo więcej zyskasz tworząc oryginalne streszczenie swojej dotychczasowej kariery zawodowej, a następnie opisując swoje zadania i wymieniając kilka największych osiągnięć związanych z danymi rolami. Pamiętaj też o uzupełnieniu informacji o wykształceniu, umiejętnościach, znajomości języków obcych, certyfikatach i przebytych szkoleniach. Im więcej informacji i słów kluczowych, tym większa szansa na pojawienie się Twojego nazwiska w wynikach wyszukiwania rekrutera. 

Dodaj swoje profesjonalne zdjęcie

Pamiętaj o dodaniu do profilu swojego zdjęcia. Oczywiście w wersji biznesowej, a nie prywatnej. Elegancka koszula czy marynarka wzmocni Twój wizerunek profesjonalisty i zwiększy szanse na zostanie zauważonym. 

 

Udostępniaj ciekawe informacje  

Branżowe artykuły, ciekawostki ze świata biznesu czy własne projekty, którymi chciałbyś się pochwalić. Warto udostępniać na swoim profilu różne ciekawe informacje. Po pierwsze – może to przyciągnąć uwagę rekrutera. Po drugie – mogą one zainteresować Twoich znajomych z branży. Przy okazji może okazać się, że ci chętnie polecą Cię do pracy w swojej firmie. 

Zadbaj o rekomendacje biznesowe

Dobrym pomysłem jest poproszenie kilku osób, z którymi miałeś okazję przeprowadzić owocne współprace, o napisanie na Twoim profilu rekomendacji. Ten krok zwiększy Twoją wiarygodność i zachęci potencjalnego rekrutera do kontaktu. 

Otwarcie profilu – daj się znaleźć

Pamiętaj, aby w opcjach profilu zaznaczyć, że jesteś otwarty na rekrutacje i chcesz, aby Twoja strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania rekruterów. 

Bądź aktywny

Dodaj do profilu swoje zainteresowania, followuj ulubione marki i liderów biznesu, dołącz do grupy dyskusyjnej, komentuj posty innych. Nawiązuj też kontakty z innymi osobami z branży, która Cię interesuje. Krótko mówiąc – bądź aktywny i daj się zauważyć

Wyróżnij się

Ostatnim krokiem do stworzenia profilu przyciągającego wzrok będzie mały wyróżnik. Zamiast prostego nagłówka, na przykład “specjalista ds. marketingu”, możesz napisać “specjalistka ds. marketingu internetowego z 15- letnim doświadczeniem”. Chodzi o dodanie kilku szczegółów i podkreślenie swojej specjalizacji. Do opisu możesz dodać też emotkę (oczywiście tematyczną i w granicach rozsądku) czy potwierdzić otwartość na rekrutacje. Możesz napisać na przykład: “Doświadczony specjalista SEM 🖥️ otwarty na nowe możliwości zawodowe”. Taki zabieg zwiększy Twoje szanse na pojawienie się na ekranie osoby zajmującej się właśnie rekrutacją specjalisty SEM

 

Podsumowanie

Stworzenie wyróżniającego się profilu na LinkedIn to klucz do zainteresowania rekruterów i nowe możliwości rozwoju Twojej kariery. Regularnie aktualizując swoje osiągnięcia, dzieląc się wartościowymi treściami i angażując w dyskusje branżowe, staniesz się atrakcyjnym kandydatem do zatrudnienia w branży digital. Pamiętaj, że nieustanny rozwój i dbałość o wizerunek w mediach społecznościowych w łatwy sposób pomogą Ci wyróżnić się na tle innych i zdobyć wymarzoną pracę. 

Szukam pracy. Rekrutacja pracowników e- commerce

Szukasz pracy i jesteś zainteresowany ofertami z branży digital? Chciałbyś w najbliższym czasie zmienić firmę i zatrudnić się jako specjalista e- commerce? Skontaktuj się z nami i sprawdź, co nas wyróżnia na rynku usług rekrutacyjnych. Może mamy ofertę pracy skierowaną właśnie do Ciebie. 

 

Źródła:

[1] https://sprawnymarketing.pl/blog/dobre-praktyki-linkedin/

[2] https://www.whysosocial.pl/profil-na-linkedin/

[3] https://www.whysosocial.pl/social-selling-na-linkedin-poradnik/

[4] https://marketingprzykawie.pl/artykuly/marketing-linkedin-opcje/