Zawody w branży digital – kogo możemy zrekrutować?
Branża digital rozwija się w błyskawicznym tempie, stwarzając przy okazji wiele nowych możliwości zarówno dla firm, jak i pracowników. Ciągły wzrost znaczenia technologii cyfrowych w naszym codziennym życiu przekłada się na rosnący popyt na wykwalifikowaną kadrę posiadającą różne umiejętności.
Branża online obejmuje szeroki wachlarz specjalizacji, a wszystkich jej pracowników łączy pasja do technologii cyfrowych i umiejętność ich wykorzystania do osiągania celów biznesowych firmy. Jakich więc osób z branży możemy szukać na własną rękę lub z pomocą agencji rekrutacyjnej?
Kim są specjaliści digital i jakie role pełnią?
Ogólnie mówiąc, specjalista z branży digital to osoba, która posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do stworzenia, rozwijania i zarządzania cyfrową obecnością firmy w Internecie. Poniżej przedstawiamy kilkanaście najpopularniejszych zawodów, które mogą wykonywać takie właśnie osoby, wraz z krótkim opisem ich obowiązków.
-
Specjalista SEO:
- Jego głównym zadaniem jest pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach (np. Google, Bing) poprzez analizę słów kluczowych, budowanie linków zewnętrznych i optymalizację treści.
-
Content marketing manager:
- Taka osoba tworzy i dystrybuuje wartościowe treści, które mają za zadanie angażować odbiorców i budować pozytywny wizerunek marki.
-
Social media manager:
- Zajmuje się prowadzeniem profili firmowych w mediach społecznościowych. Tworzy angażujące i ciekawe treści, odpowiada na komentarze i jest odpowiedzialna za stworzenie całej społeczność wokół marki.
-
UX/UI designer:
- Projektant UX/UI projektuje interfejsy użytkownika stron internetowych i aplikacji. Dba przy tym o ich intuicyjność i estetykę. Poruszanie się po stronie lub aplikacji powinno być dla użytkownika jak najłatwiejsze.
-
Web developer:
- Tworzy strony internetowe i aplikacje webowe. Do ich napisania wykorzystuje języki programowania takie, jak HTML, JavaScript czy CSS.
-
Data analyst:
- Taka osoba zbiera, analizuje i interpretuje dane. A następnie wyciąga wnioski biznesowe i wspiera podejmowanie trafnych decyzji, które mogą być kluczowe dla rozwoju firmy.
-
SEM/PPC specialist:
- Specjalista SEM zarządza płatnymi kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach (np. Google Ads) oraz mediach społecznościowych (np. Facebook Ads).
-
E-commerce manager:
- Dba o rozwój sklepu internetowego, optymalizację całego procesu zakupowego oraz jest odpowiedzialny za wdrażanie strategii sprzedaży online.
-
Growth hacker:
- Wykorzystuje różne techniki marketingowe i technologiczne. Jego głównym zadaniem jest napędzanie sprzedaży, zwiększenie zasięgu marki i generowanie nowych leadów. Growth hacker na różne sposoby stymuluje wzrost firmy.
-
Content writer:
- Tworzy wartościowe, ciekawe i angażujące treści, takie jak na przykład artykuły, posty na social media, wpisy na bloga, opisy produktów czy firmowy landing page.
-
Copywriter:
- Najczęściej pisze teksty marketingowe i reklamowe, które mają skłonić klienta do podjęcia pożądanego działania, takiego jak np. zapisanie się na newsletter czy kupienie produktu.
-
Video producer:
- Producent video, czyli osoba, która tworzy różnego rodzaju filmy promocyjne i materiały video, na przykład do mediów społecznościowych. Świat reels’ów i rolek nie jest mu obcy.
-
Graphic designer:
- Taka osoba tworzy grafiki na social media, stronę internetową, do aplikacji czy na materiały drukowane. Charakteryzuje się wysokim poczuciem estetyki.
-
Digital project manager:
- Zarządza projektami digitalowymi. Dba o ich terminowość, określony budżet oraz zgodność z wcześniej ustalonymi założeniami. Scala zespół ze sobą przy pracy nad wspólnym celem.
Powyższa lista nie wyczerpuje oczywiście wszystkich możliwości rozwoju w branży digital. Nowe zawody i specjalizacje powstają dynamicznie przez cały czas, a rynek pracy wciąż poszukuje utalentowanych osób, które kształtują naszą cyfrową rzeczywistość.
Jak sprawnie zrekrutować pracownika z branży digital?
Agencja rekrutacyjna specjalizująca się w pozyskiwaniu talentów dla branży online to idealne rozwiązanie dla firm poszukujących sprawdzonych pracowników. Doświadczony zespół ekspertów pomaga w stworzeniu ogłoszenia o pracę odpowiadającego specyfice danego stanowiska, przeprowadza wieloetapowy proces rekrutacji i wykorzystuje różnorodne metody oceny kandydata.
Przykładowo, szukasz specjalisty SEM/SEO we Wrocławiu? Agencja headhunterska zlokalizowana w tym mieście pomoże znaleźć kandydata o odpowiednich umiejętnościach, ale także udokumentowanym doświadczeniu. Dzięki szerokiej sieci kontaktów i znajomości lokalnego rynku pracy, agencja headhunterska we Wrocławiu, lub innym polskim mieście, sprawnie zrekrutuje odpowiedniego pracownika. Warto dodać, że taka rekrutacja SEM/SEO wymaga szczególnej uwagi, wiedzy i odpowiedniego podejścia. Dlatego dobrze jest skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów i mieć pewność, że firma zatrudni najlepszego kandydata.
Źródła:
[1] https://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/969354,nowe-zawody-w-internetowej-gospodarce.html