Dlaczego warto korzystać z usług headhunterskich w rekrutacjach e-commerce?
Rynek e-commerce to obecnie jeden z najlepiej rozwijających się sektorów gospodarki na świecie. Jego wartość w Polsce jest szacowana na ponad 60 miliardów złotych. Okres cyklicznych lockdownów sprawił, że ponad 70% polskich internautów zaczęło robić zakupy przede wszystkim online. Przy czym liczba osób konsumujących dobra kanałami cyfrowymi stale rośnie. Prawo popytu i podaży sprawia, że zwiększa się również ilość przedsiębiorstw sprzedających dobra za pośrednictwem sklepów internetowych. Wraz z rozwojem tego sektora rośnie zapotrzebowanie na pracowników e-commerce. Na rynku pracy nie brakuje kandydatów, ale trudno jest zweryfikować ich umiejętności samodzielnie, chcąc mieć względną pewność, że spełnią oczekiwania stawiane przed specjalistami w tej dziedzinie. Chcąc rekrutować dobrego pracownika e-commerce, warto więc skorzystać z usług headhunterskich. Dlaczego konkretnie? – dowiecie się w poniższym artykule.
Zatrudnianie pracowników do e-commerce – czy warto skorzystać z pomocy agencji rekrutacyjnej
Branża e-commerce jest dosyć rozbudowana i wiąże się nie tylko z handlem, ale również z marketingiem internetowym. Stąd liczba wykonywanych w jej ramach zawodów jest stosunkowo duża. Do najważniejszych z nich należą:
- specjalista e-commerce,
- specjalista SEM i SEO,
- manager systemu CRM,
- analityk webowy,
- web developer (jeśli korzystamy z usług własnego programisty)
- digital marketing manager.
Nie wspominając oczywiście o content writerach, UX designerach i account managerach. Biorąc pod uwagę gąszcz zawodów związanych z e-commerce i kompetencji jakich wymagają, rekrutowanie właściwych pracowników może zatem stanowić duże wyzwanie.
Oczywiście – możemy próbować eksperymentować, ale zazwyczaj kończy się to stratą czasu, a czasami także niekiedy kompletnym paraliżem sprzedaży. Słyszeliście o e-commerce managerze, którzy usunął usługę z Google Analytics, do której podpięta była witryna sklepu online, przekazująca dane o ruchu w sklepie za ostatnie pół roku? Być może nie, ale uwierzcie mi – takie rzeczy się zdarzają i to wcale nie tak rzadko, jak mogłoby się wydawać!
Dlatego właśnie warto skorzystać z pomocy agencji rekrutacyjnej, która posiada dużą bazę talentów e-commerce i korzysta z profesjonalnych systemów rekrutujących ATS. Dzięki nim w bardzo szybkim tempie potrafi wyszukiwać i rekrutować wartościowych, kompetentnych pracowników.
W wyniku korzystania z usług headhunterskich w procesie zatrudniania nowych pracowników, zaoszczędzicie czas i niepotrzebne frustracje, które mogą się pojawić, gdy zaczniecie to robić na własną rękę. Rynek pracy pełen jest różnej maści kandydatów, którzy aspirują do bycia specjalistami w tej branży, tymczasem bardzo wiele spośród nich to dopiero adepci handlu online i marketingu cyfrowego. Niezależnie od tego, czy jesteście początkującymi przedsiębiorcami, czy doświadczonymi handlowcami, powinniście zostawić proces rekrutacji specjalistów…specjalistom.
Agencja headhunterska w procesie rekrutacji do e-commerce – dlaczego warto
Pracownicy profesjonalnych firm rekrutacyjnych mają duże doświadczenie w przeprowadzaniu rozmów rekrutacyjnych w branży digital, w tym e-commerce. Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie w sektorze sprzedaży online, firmy te posiadają najczęściej oddzielne, dedykowane zespoły do spraw rekrutacji digital i e-commerce.
Członkowie tych zespołów wiedzą jak kształtować relacje z aplikującymi i przeprowadzać rozmowy o pracę, aby dowiedzieć się podczas nich jak najwięcej o danym kandydacie. Przede wszystkim jednak firmy te posiadają obszerne bazy kandydatów do pracy w e-commerce (liczące setki a nawet tysiące aplikacji), jakimi nie dysponuje żaden przedsiębiorca czy właściciel sklepu online. Dlatego właśnie warto skorzystać z profesjonalnej pomocy agencji rekrutacyjnej, która stale aktualizuje swoje informacje o kandydatach, poddając je szczegółowej analizie i profilowaniu w celu dostarczenia usług wysokiej jakości.
Specjalistyczna pomoc w szukaniu pracowników do e-commerce
Rekruterzy w firmach headhunterskich najczęściej posiadają specjalizacje odpowiadające specjalizacjom w zakresie zawodów występujących w branży e-commerce. Z tego powodu bardzo trafnie rozpoznają kandydatów w bazach danych i w sposób skuteczny prowadzą cały proces zatrudnienia. Potrafią oni prowadzić długotrwałe relacje z kandydatami i niejednokrotnie znają ich osobiście, co jeszcze bardziej zwiększa skuteczność procesu.
Rekrutacja nowego pracownika może być czynnością stresującą. Musimy w końcu przeprowadzić oficjalne rozmowy z obcymi nam osobami. Jest to bez wątpienia sytuacja w pewnej mierze opresyjna, którą warto powierzyć profesjonalistom, posiadającym wysokie kompetencje komunikacyjne. Specjaliści ds. rekrutacji e-commerce znają nie tylko techniki rekrutacyjne, ale często także samą branżę, ponieważ przeprowadzili setki rozmów tego typu i uczestniczyli w wielu szkoleniach. Nie należy w żadnym wypadku bać się faktu, że najczęściej znają się oni na e-commerce lepiej niż niejeden początkujący przedsiębiorca, otwierający sklep internetowy przy pomocy jednej z dostępnym platform sprzedażowych. Każdy z nich powinien więc zaufać profesjonalnej agencji rekrutacyjnej, która znajdzie odpowiednich kandydatów do pracowników w sklepie online. Od tego wyboru mogą zależeć obroty i przychody firmy, a także to, czy będzie ona mogła rozwijać się w przyszłości.