Skuteczny copywriter – kim jest i jak go znaleźć?

Jeśli Twoja firma jest w trakcie rekrutacji copywritera, bądź będzie przeprowadzała w najbliższym czasie rekrutację SEO – dobrze trafiłeś. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się po czym poznać, że mamy do czynienia ze skutecznym copywriterem oraz gdzie go znaleźć. Z nami szukanie copywritera i rekrutacja pracowników SEO to pestka!

Czym zajmuje się copywriter?

Taka osoba odpowiedzialna jest za tworzenie kreatywnych i angażujących treści pisanych. Mogą być to wpisy na bloga, posty na social media, artykuły, opisy produktów czy hasła reklamowe. Copywriter doskonale zna zasady ortografii i interpunkcji. Jest osobą samodzielną, komunikatywną, terminową i pomysłową. Potrafi wyszukiwać informacje, analizować je i zamieniać w spersonalizowane treści. 

Copywriter jest potrzebny w wielu firmach, zarówno tych dużych, jak i mniejszych. Zatrudnienie może znaleźć w agencji marketingowej, ale także w wewnętrznych strukturach przedsiębiorstw z wielu branż. Istnieje również opcja zatrudnienia freelancera, który będzie pracował dla nas na zasadzie umowy zlecenia.

Copywriter, a specjalista SEO

Coraz częściej copywriter posiada także umiejętności pracownika SEO. Wplata w swoje treści odpowiednie słowa kluczowe i linkowanie zewnętrzne, a także zna bieżące trendy SEO. Efektem tych działań jest optymalizacja strony i jej wysoka pozycja w wyszukiwarkach internetowych. Nierzadko specjaliści SEO oraz copywriterzy współpracują ze sobą, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty i dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Granice między tymi dwoma specjalizacjami zacierają się. 

Podsumowując, dobry copywriter potrafi nie tylko pisać angażujące treści, ale także budować relacje z klientami i wpływać na ich decyzje zakupowe. Dlatego znalezienie odpowiedniej osoby na to stanowisko ma tak duże znaczenie. 

Jak znaleźć dobrego copywritera? 

Miejsca, gdzie możesz znaleźć copywritera, to portale dla freelancerów, portale rekrutacyjne, tematyczne grupy na Facebook czy własne strony internetowe poszczególnych kandydatów. Istnieje też możliwość znalezienia odpowiedniej osoby z polecenia kogoś, kto już z nią współpracował. Kolejną opcją jest ogłoszenie własnego naboru lub skorzystanie z usług sprawdzonej agencji rekrutacyjnej

Rekrutacja copywritera

Rekrutacja copywritera zdecydowanie powinna obejmować zapoznanie się z portfolio i przykładowymi tekstami autorstwa danej osoby. W ten sposób możesz zobaczyć jej styl oraz ocenić poziom umiejętności. Warto też zlecić przykładowe zadanie próbne aby mieć pewność, że dany kandydat rozumie nasze cele i potrafi stworzyć treści z nimi zgodne. Idealny copywriter ma lekkie pióro i jest kreatywny, ale posiada też zdolności analityczne. Umożliwiają one analizę danych i tworzenie tekstów na podstawie sprawdzonych źródeł. Kolejnym krokiem może być rozmowa z kandydatem podczas której sprawdzisz, czy dana osoba jest komunikatywna i czy pasuje do Twojej organizacji. 

Podsumowanie

Znalezienie skutecznego copywritera może być nie lada wyzwaniem, ale zdecydowanie warto poświęcić więcej czasu na poszukanie odpowiedniej osoby. Oprócz podstawowych umiejętności pamiętaj też o tym, aby zwrócić uwagę na jej osobowość oraz potencjalne dopasowanie do kultury i charakteru firmy.

Udana rekrutacja pracowników SEO (w tym copywriterów) ma ogromny wpływ na to, czy zatrudnisz odpowiedniego kandydata i czy treści stworzone dla Twojej firmy dotrą do pożądanego odbiorcy. Taką rekrutację warto więc powierzyć w ręce specjalistów

 

Źródła:

[1] https://socialpress.pl/2021/04/jak-znalezc-dobrego-copywritera-6-praktycz

[2] https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/copywriter-co-to-za-zawod-najwazniejsze-informacje/w9cf1lj

[3] https://sprawnymarketing.pl/blog/jak-wybrac-copywritera/