Zawody w branży digital marketingu cz. II

W pierwszej części tego artykułu przedstawiliśmy najpopularniejsze role specjalistów e-commerce i digital marketingu, takie jak Specjalista SEO, Social Media Manager czy Web Developer. Jednak wraz z dynamicznym rozwojem technologii, pojawia się coraz więcej ciekawych ścieżek kariery. 

Zawody w branży digital marketingu – kogo mogę zatrudnić?

Dzisiaj przyjrzymy się kolejnym zawodom z branży e-commerce oraz digital marketingu. Z naszym poradnikiem możesz znaleźć pomysł zmianę profesji bądź przeprowadzić udaną rekrutację pracowników e- commerce rozumiejąc potrzeby rynku i (nierzadko) nowe nazwy stanowisk. 

Inbound Marketing Specialist

To pracownik odpowiedzialny za przyciąganie potencjalnych klientów poprzez tworzenie wartościowych treści, na przykład darmowego e-booka, specjalistycznego newslettera czy dostępnego dla wszystkich kursu. Osoba ta wykorzystuje różne kanały dotarcia do potencjalnych odbiorców, a są to m.in. blogi, media społecznościowe i podcasty. Celem jest zbudowanie świadomości marki i zdobycie zaufania jej odbiorców. 

Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa

Wraz z rosnącą liczbą zagrożeń w świecie online, rośnie zapotrzebowanie na ekspertów zajmujących się ochroną systemów i danych przed atakami hakerów. Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa identyfikuje potencjalne zagrożenia, przeprowadza testy, wdraża zabezpieczenia i monitoruje systemy pod kątem ewentualnych luk. Może także szkolić pracowników w zakresie bezpieczeństwa online. 

Marketing Automation Manager 

To ekspert odpowiedzialny za wdrażanie i optymalizację narzędzi do automatyzacji kampanii marketingowych. Działania te pozwalają na personalizację komunikacji i dotarcie z właściwym przekazem do określonej grupy klientów. Na przykład poprzez spersonalizowany mailing, reklamy pod konkretne grupy odbiorców czy okienka pop-up. Osoba na tym stanowisku łączy wiedzę marketingową z umiejętnościami technicznymi.

Specjalista ds. Marketingu Mobilnego

Ekspert zajmujący się planowaniem i realizacją działań marketingowych skierowanych do użytkowników urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony. Osoba ta opracowuje strategię marketingu mobilnego, tworzy kampanie reklamowe (np. kampanie sms), wykorzystuje narzędzia takie jak geolokalizacja i powiadomienia push, śledzi również trendy w obszarze marketingu mobilnego. Może współpracować z projektantami i programistami, aby jej działania były jak najbardziej efektywne. 

Product Manager 

Ekspert, który kieruje całym cyklem życia produktu lub usługi – od koncepcji, przez rozwój, po wprowadzenie na rynek. Bada potrzeby klientów, opracowuje odpowiednią strategię, zarządza cyklem życia produktu, monitoruje wyniki i analizuje je. Osoba ta powinna być elastyczna i komunikatywna. To ona koordynuje pracę różnych działów, dbając o komunikację, wysoką jakość i dopasowanie produktu do potrzeb klientów. 

Influencer Marketing Manager

Influencer Marketing Manager to specjalista, który odpowiada za planowanie i realizację kampanii marketingowych z udziałem influencerów, czyli osób mających duże zasięgi w mediach społecznościowych. Do głównych zadań takiego eksperta należy identyfikacja i selekcja influencerów, którzy najlepiej pasują do marki i grupy docelowej. Ponadto nawiązywanie z nimi relacji, negocjowanie warunków współpracy i tworzenie strategii kampanii z ich udziałem.

 

Podsumowanie

Jak widać, zawodów powiązanych ze światem online stale przybywa. Oznacza to nowe możliwości zatrudnienia dla specjalistów z różnych dziedzin – od projektowania, przez bezpieczeństwo, aż po role stricte marketingowe. Agencja headhunterska specjalizująca się w tych obszarach to ogromne ułatwienie w trakcie rekrutacji takich specjalistów, jak np. Specjalista SEO. Pomoże Twojej firmie pozyskać najlepszych kandydatów i przeprowadzi Cię przez cały proces sprawnie i efektywnie.

Chcesz rozpocząć rekrutację pracowników e-commerce ale nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami. Nasza agencja headhunterska posiada całą bazę specjalistów e-commerce i zajmie się procesem rekrutacyjnym od A do Z.

 

Źródła:

[1] https://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/969354,nowe-zawody-w-internetowej-gospodarce.html

[2] https://fashionbiznes.pl/influencer-marketing-manager-co-to-za-zawod-praca-zarobki-kompetencje/

[3] https://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/8630519,menadzer-influencera-oficjalnym-zawodem-z-kodem-nadanym-w-klasyfikacji-zawodow.html

[4] https://studia.pl/specjalista-ds-cyberbezpieczenstwa/