rekrutacja agencja

Rekrutacja na zlecenie klienta — jak usprawnić proces rekrutacyjny?

Żyjemy w czasach wymagających od nas automatyzacji większości procesów, nieustannych zmian oraz błyskawicznej reakcji – będącej tzw. kartą przetargową XXI wieku. Jeśli chcemy być na bieżąco z innowacjami, jakie oferuje nam świat — musimy śledzić tendencje rynkowe i osiągać wysokie wyniki zawodowe. Tylko jak dopasować się do dzisiejszych realiów w kontekście profesjonalnych i ekspresowych procesów rekrutacyjnych na zlecenie klienta? O tym piszemy w dzisiejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Jak usprawnić proces rekrutacyjny? — przedstawiamy 7 najważniejszych elementów automatyzujących rekrutację na zlecenie klienta!

Proces rekrutacyjny możemy usprawnić, m.in. wdrażając odpowiednie narzędzia komunikacyjne, weryfikując umiejętności analityczne, a także badając predyspozycje osobowościowe konkretnych kandydatów.

Jako doświadczona agencja headhunterska wiemy, jak ważny jest stały kontakt z potencjalnym pracownikiem, informujemy klienta o naszych działaniach i oczekujemy od niego rzetelnego feedbacku. To nie wszystko, bowiem dbamy również o tzw. candidate experience i odciążamy zlecającego od większości zadań. Poniżej przedstawiamy 7 najważniejszych elementów automatyzujących rekrutację na zlecenie klienta!

  1. Odpowiednie narzędzia komunikacyjne

W pierwszej kolejności należy zadbać o odpowiednie narzędzia komunikacyjne (np. Teamsy, chmura, Sharepoint). Wówczas agencja, jak i klient uzyskają dostęp do niezbędnych danych o poszczególnych kandydatach, a co więcej — będą mogli dzielić się spostrzeżeniami i modyfikować ważne dokumenty. Uważamy, że takie podejście znacznie ułatwia przepływ istotnych informacji.

  1. Weryfikacja umiejętności analitycznych

Weryfikacja umiejętności analitycznych usprawni proces rekrutacyjny, umożliwiając wybór odpowiedniego pracownika na podstawie testów numerycznych i werbalnych. Unikniemy dzięki temu kolejnych rozmów z kandydatami, którzy nie spełniają określonych kryteriów w kwestii analizowania oraz wyciągania logicznych wniosków (oczywiście jeśli dane stanowisko tego wymaga).

  1. Badanie predyspozycji osobowościowych

Jeden z najważniejszych elementów, który stosujemy przy każdym procesie rekrutacyjnym. Test predyspozycji osobowościowych pozwala oszacować, jak dany kandydat będzie zachowywać się i funkcjonować w konkretnych sytuacjach. Badania te są oparte na teoriach psychologicznych (np. teoria osobowości zawodowych Hollanda itd.). W zależności od stanowiska konkretne cechy okazują się mniej lub bardziej istotne.

  1. Stały kontakt agencji rekrutacyjnej z klientem

Jesteśmy doświadczoną agencją headhunterską i od lat stosujemy podstawową zasadę — po pierwszym etapie kwalifikacyjnym oczekujemy od klienta szybkiego feedbacku, który ukierunkuje nasze przyszłe działania. Uważamy, że należy stale informować zleceniodawcę o efektach działań i predyspozycjach poszczególnych kandydatów.

  1. Stały kontakt agencji z kandydatem

Po każdym zakończonym etapie rekrutacyjnym powinniśmy skontaktować się ze wszystkimi kandydatami i przedstawić im rzetelne informacje dot. ostatniej rozmowy kwalifikacyjnej. Będą oni wówczas mieli jasną sytuację, a w przypadku niepowodzenia wyciągną konkretne wnioski pozwalające na lepszą prezentację swojej osoby w przyszłości.

  1. Dbanie o tzw. candidate experience

Candidate experience to inaczej budowanie marki pracodawcy w taki sposób, aby kandydaci wynieśli pozytywne wrażenia z całego procesu rekrutacyjnego. Chodzi przede wszystkim o sposób pierwszego kontaktu (lepiej zadzwonić, niż napisać maila), atrakcyjny wystrój biura, eleganckich recepcjonistów oraz punktualność i profesjonalizm.

  1. Odciążenie klienta od większości zadań rekrutacyjnych

Naszym zdaniem osoba korzystająca z usług agencji headhunterskiej powinna obserwować rozwój sytuacji, a także przekazywać nam feedback odnośnie swoich wrażeń w kontekście całego procesu. Uważamy, że błędem jest obciążanie klienta wysyłaniem zadań próbnych lub nawet bezpośrednim kontaktem z kandydatami (przynajmniej w okresie wstępnych rozmów).

Rekrutacja na zlecenie klienta — jak usprawnić proces rekrutacyjny? Podsumowanie

Proces rekrutacyjny możemy usprawnić na wiele sposobów — zależy to bowiem od naszych indywidualnych preferencji. Jako doświadczona agencja headhunterska rekomendujemy dbanie o tzw. candidate experience, stały kontakt agencji rekrutacyjnej z kandydatem i klientem, a także odciążenie zlecającego przykładowo od wysyłania zadań próbnych czy bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi pracownikami.