rekrutacja SEM

Rozmowa ze specjalistą SEM — o co pytać? 

Umiejętne przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej jest bardzo ważnym elementem w procesie pozyskiwania nowych pracowników. Zadanie niewłaściwych pytań może spowodować, że zatrudnisz osobę, która nie będzie wpasowywała  pasowała dosię w standardyów Twojego przedsiębiorstwa. Dzisiejszy artykuł posłuży Ci za poradnik rekrutacji na stanowisko specjalisty SEM.

Rekrutacja SEM — o co pytać potencjalnego pracownika? Agencja rekrutacyjna podpowiada.

Jako doświadczona agencja rekrutacyjna mamy za sobą liczne rozmowy kwalifikacyjne ze specjalistami SEM. Uważamy, że odpowiednio zadane pytania zbadają m.in. umiejętności analityczne wybranego kandydata, znajomość obecnych trendów w branży oraz jego faktyczne doświadczenie w pracy z klientami. Poniżej przedstawiamy 13 najważniejszych pytań, które należy zadać podczas rozmowy rekrutacyjnej.

 

  1. Jaką strategię PPC stosuje nasza firma?
    Poza umiejętnością analizowania post hoc, to pytanie pozwoli zweryfikować, czy kandydat na stanowisko specjalisty SEM odpowiednio przygotował się do rozmowy rekrutacyjnej.
  2. Z jakich funkcji najczęściej Pan/i korzysta w Google Search Console i Google Analytics?
    Odpowiedź na to pytanie zobrazuje umiejętności kandydata w kontekście powyższych narzędzi. Dzięki temu możemy stwierdzić, jak bardzo zaawansowana jest rekrutowana osoba.
  3. Jak Pan/Pani decyduje o dobieraniu słów kluczowych do konkretnych reklam?
    Odpowiednie kierowanie słów kluczowych wymaga znajomości obecnych trendów i doświadczenia w ustawianiu kampanii SEM. To pytanie przedstawi umiejętności analityczne oraz badawcze kandydata.
  4. W jaki sposób przeprowadził/a by Pan/i test A/B?
    Przeprowadzanie testów A/B to niezbędna umiejętność przy weryfikowaniu skuteczności kampanii Google, jak i Facebook ADS.
  5. Z jakich narzędzi analitycznych korzysta Pan/i podczas współpracy z klientami?
    Prowadząc działania SEM warto pozyskiwać dane z różnych źródeł – dzięki czemu ma się znacznie bardziej obiektywny i szeroki obraz sytuacji. Dlatego profesjonalny specjalista SEM korzysta z wielu z nich.
  6. Jaki format reklamowy sprawdzi się najlepiej w kampanii PPC dla (tutaj podajemy konkretny case)?
    W zależności od dobranej grupy docelowej i specyfiki produktu, a także konkurencji w branży inne typy kampanii będą skuteczne.
  7. Jak internauci szukają informacji w wyszukiwarkach internetowych?
    Pytanie sprawdzające, czy rozmówca zapoznaje się na bieżąco z aktualnymi trendami SEO/SEM.
  8. Gdyby miał/a Pan/i wprowadzić optymalizację naszych działań PPC, od czego by Pan/i zaczął/zaczęła?
    Warto dać kandydatowi chwilę na namysł. Jego odpowiedź da nam informację na temat jego kompetencji, jak również strategicznego myślenia, tak ważnego u specjalisty SEM.
  9. Na jakie dane kampanii Google ADS warto zwrócić uwagę?
    Nie samymi konwersjami żyje człowiek. Współczynniki jakie wymieni kandydat na SEM-owca świadczą o jego kompleksowym podejściu do optymalizacji i analizy wyników.
  10. Jakie są Pana/Pani ulubione blogi związane z branżą SEM?
    Jeśli kandydat wymieni kilka ulubionych branżowych blogów, utwierdzimy się w przekonaniu, że stawia na rozwój, a co za tym idzie — jest prawdopodobnie osobą rzetelną i wykwalifikowaną.
  11. Co Pan wie na temat SEO?
    Specjalista SEM powinien mieć dodatkowo podstawowe pojęcie o SEO. Świadczy to o jego profesjonalizmie i dotychczasowym doświadczeniu w realizacji różnorodnych projektów, w których nie ograniczał się tylko do jednej dziedziny.
  12. Jak przygotować kampanię remarketingową, żeby była skuteczne?
    Poza konfiguracją list remarketingowych specjalista SEM powinien znać zasady dopasowania komunikatu do etapu lejka sprzedażowego, na którym obecnie znajduje się klient.

 

Rozmowa z SEM Specialist — o co pytać? Podsumowanie

Rekrutacja SEM jest okazją, aby sprawdzić kandydata na wielu płaszczyznach. Poznamy wówczas jego praktyczną wiedzę, umiejętności miękkie, doświadczenie w wybranej dziedzinie oraz chęci do pracy w naszej firmie. Osobiście rekomendujemy, aby kompleksowo zaplanować przebieg rozmowy kwalifikacyjnej, dzięki czemu zmniejszymy ryzyko zatrudnienia pracownika, który nie wpasowuje się w działalność naszej firmy.