Jak aplikować do Działu Digital? Zanurzmy się w E-commerce !

Tak jak pisaliśmy w poprzednim artykule o rosnącej w siłę branży e-commerce.
Bazując na naszym doświadczeniu i nieustannym badaniu rynku cieszymy się a zarówno i martwimy wielkim przeskokiem starych modeli zatrudnienia i realizacji procesów rekrutacyjnych. Mamy tu na myśli głównie branżę Digital, dla której z ogromną przyjemnością realizowaliśmy i nadal realizujemy procesy rekrutacyjne dla klientów zewnętrznych jak i na naszą wewnętrzną potrzebę wzbogacania zespołu Digital.

Nasi Drodzy czytelnicy pytanie brzmi jak rekrutuje się obecnie w branży Digital ?


Zdawać by się mogło, że znalezienie pracownika na stawisko PPC Specialist do dużego działu Digital z głównym wiodącym projektem oraz innymi mocno galopującymi, pobocznymi – nie będzie stanowiło aż takiego wyzwania.

A jednak ! Nic bardziej mylnego.
Kogo naprawdę potrzebowaliśmy i dlaczego nie było z Wami tak do końca łatwo dojść do porozumienia już na etapie opublikowania ogłoszeń ( na myśli mamy tu różnych klientów dla których przeprowadzaliśmy rekrutacje).

W czym tkwił szkopuł ?:)

Jednym z koniecznych warunków, który tak mocno akcentowaliśmy w naszych ogłoszeniach na portalach – Rocket Jobs czy Pracuj.pl było :
– znajomość:
* branży digital marketingu;
*marketingu efektywnościowego;
*w prowadzeniu i kreowaniu kampanii płatnych ( Facebook Ads, Google Ads, Instagram Ads);
*pracy na KPI i budżetach;

Szukaliśmy kogoś kto czuję metodę i sposób na przepływ płatnych reklam , wie kiedy dać im „pożyć”, zapracować na siebie, zoptymalizować a jak trzeba to i w odpowiednim momencie wyłączyć lub zmodyfikować.
Szukaliśmy idealnego kandydata, który wyrwany ze snu o 3 nad ranem odróżni pojęcie zielonego łabędzia od czerwonego (podczas prowadzenia kampanii płatnych 🙂 )

Przesłane aplikacje

Otrzymywaliśmy od Was nasi wspaniali Kandydaci mnóstwo aplikacji, mnóstwo aplikacji osób z super osobowością, z doświadczeniem i sukcesami w pracy z klientem. Nawet z dużą wiedzą o marketingu tradycyjnym, ale bez wystarczającej, przekrojowej wiedzy o usługach digitalowych. Dawaliśmy Wam i sobie czas i szansę na lepsze poznanie, przekazując Wam do rozwiązania zadania z konkretnego zakresu tematycznego i tym samym naprowadzaliśmy i zachęcaliśmy w tak krótkim czasie do samodzielnej nauki.
Rozwiązania trafiały się oczywiście i te dobre, ale nie satysfakcjonujące. Nie oczekiwaliśmy idealnych ocen z zadań, ale optymalnych dla Nas i dla Was. Nas w kontekście spełnienia po przeprowadzeniu procesu rekrutacyjnego i tego momentu podczas parzenia sobie porannej kawy, kiedy to w głowie Kierownika Działu Digital krąży myśl  „ ten to dopiero będzie Seowcem optymalizującym ”  🙂 Życie jednak zweryfikowało marzenia.  Wydłużały nam się procesy rekrutacyjne ( przez zbyt długi okres wykonywanych przez Was zadań). Z czego to wynika ? Ano z tego, że często kandydaci przeceniają w CV swoje kompetencje lub w ogóle ich nie posiadają i podczas wykonywania zadania zdalnego pojawiają się schody.

CV didżitalowca w telegraficznym skrócie !

Podsumowując –  jak ma wyglądać CV didżitalowca z wpisanym drugim imieniem w dowodzie – „ Optymalizacja”? 🙂 

– musisz być strzałem w dziesiątkę !
– wypisuj czytelnie zdobyte doświadczenie i kompetencje;
– kanały w których tworzyłeś i optymalizowałeś kampanie;
– biegłą znajomość narzędzi etc.

Dalej już powinno popłynąć błyskawicznie 🙂
Powodzenia przy tworzeniu CV i szczerych rozmowach i zapraszamy do współpracy z Veritas Recruitment podczas kreowania procesu rekrutacyjnego w branży E-commerce.

Z ukłonami 
Zespół Veritas Recruitment